dissabte, 26 de setembre de 2015

Tècnica de la palleta per fer art

Tècnica de palletes per elaborar art amb els alumnes.

Què necessitem?

Pintura acrílica, palletes, cartolines, tisores, pegament i retalls de paper amb diverses formes.

Quin és el procés?


Hem de mullar la palleta amb la pintura acrílica i bufar aquesta sobre el full.

Resultat?


Ací us deixe uns exemples utilitzant aquesta tècnica per elaborar Monstres, però podem utilitzar la tècnica per qualsevol altra activitat o centre d'interés que estiguem treballant.






Amb els retalls van crear la boca i ulls del monstre

Altres idees per fer la mateixa tècnica










Imatges de scrumdillydo i artteacherscloset.

dimecres, 16 de setembre de 2015

Tasques domèstiques a casa. Des de quina edat i què tipus?



Qui no ha sentit mai dir a pares i mares d'adolescents dir: "Els meus fills a casa no fan res" o "deixa'ls ja els hi tocara fer-ho quan siguen més major". I al final la càrrega de treball a casa resulta ser sempre per a la mare i el pare. Si un xiquet o xiqueta no ha tingut cap responsabilitat de col·laboració en casa, no podem pretendre que amb 13 anys decidisquen ajudar tan fàcilment. La col·laboració i el sentit d'obligació s'han de treballar des de ben xicotets.

Quins beneficis aporta ajudar en casa?


Responsabilitat: Si depén d'ells certs aspectes del bon funcionament de la casa, el seu sentit de responsabilitat augmenta.
Independència:Fer-los partícips i no donar-los-ho tot fet estem contribuint a la seua maduresa i autonomia.
Autoestima: Assignar-los tasques que contribueixen al benestar de tota la família els hi serà gratificant i els farà sentir-se partícips. i per tant, necessaris com a un membre més de la família.
Valoració del treball: Aportar la seua mà i conéixer les dificultats que requereix cada feina, comprendran millor l'esforç i la importància del treball dels altres.
Cooperació: aprendran a treballar en equip, col·laborar i traure la feina abans, amb millor resultats i rapidesa.


Com fer per a què col·labore?


Raonar, negociar motivar són les estratègies claus per a aconseguir-ho! Hem d'explicar perquè deu ajudar, fer-los veure les avantatges d'aportar la seua mà a casa. Per exemple: "si acabem abans d'estendre la roba, tindrem més temps per llegir el conte".

I quines tasques serien adequades per a cada edat?

Al bloc comaprendreaprenent ens deixen aquesta graella d'exemples:


divendres, 4 de setembre de 2015

6 AÑOS CLAVES PARA UNA VIDA



Llevo días dándole vueltas:  Tengo la necesidad de recordar Pedagogías que hemos estudiado a lo largo de nuestra formación como docentes. Y que sin embargo, a medida que avanza el tiempo y lo complicado que es poder ejercer hoy en día en esta profesión, vamos olvidando.

Así que por mi afán de curiosidad y mi responsabilidad por seguir formándome cada día, he empezado por Reggio Emilia de Loris Malaguzzi. ¿La recordáis?

Si hacéis “clic” en la web encontrareis muchas entradas dedicadas a esta pedagogía. No obstante, la idea de esta entrada no es explicar en que consiste los ideales de Reggio Emilia, sino recomendaros un bonito documental de cómo ha influido ésta, en la educación actual.

Tiene por título “6 años claves para una vida” y se puede visualizar por partes en youtube.com. En este visionado aparecen ponientes muy interesantes como Alfredo Hoyuelos  o Mara Davily. Tratan temas como el papel activo del niño, el papel del docente, la participación de las familias y otros; Explicado de una manera muy interesante. Insisto,  ¡muy interesante!



Si queremos educación de calidad, no debemos olvidarnos de las aportaciones y sobretodo, de las conclusiones de éstos profesionales.