dijous, 29 de setembre de 2011

Normas clase / normes classe

Per avui us deixe amb una activitat de gruo que segurament us haureu plantejat tots i totes en realitzar, en aquest primer període d’adaptació. Es tracta de comentar amb els infants – Què ens molesta de la classe? És a dir, suggerir una sèrie de normes que deuríem complir durant el curs escolar, per a ser uns bons companys i bones companyes. Un cop tenim una primera “pluja d’idees” exposades pels propis infants, les repassarem i elegirem, entre tots, aquelles que considerem més importants. El primer pas per dur-ho endavant deu ser, que els xiquets/etes i mestres deuen comprometes a complir-les per a aconseguir el resultat desitjat, com indicàvem més a dalt, ser una bona classe i evitar allò que ens molesta. (Aquest “contracte” estaria basat en l’aplicació d’aula “contractes de contingència” dels quals ens parla Woolfolk i McCune, en la teoria del condicionament operant). 



Para hoy os dejo con una actividad de grupo que seguramente os habréis planteado todos y todas en realizar, en este primer periodo de adaptación. Se trata de comentar con los peques ¿Qué nos molesta de la clase? Es decir, sugerir una serie de normas que deberíamos llevar a cabo durante el curso escolar, para ser unos buenos compañeros y compañeras. Una vez tengamos una primera “lluvia de ideas” expuestas por los propios niños, las repasaremos y escogeremos, entre todos, aquellas que consideramos más importantes. Para ello, los niños y maestros deberían comprometerse a cumplirlas para conseguir el resultado deseado, como indicábamos más arriba, ser una buena clase y evitar aquello que nos molesta. (Este “contrato” estaría basado en la aplicación de aula “contratos de contingencia” de los cuales nos hablaban Woolfolk y McCune, en la teroría del condicionamineto operante). 


Una vegada elegides les normes, deuríem explicar i fer entendre als infants perquè és interessant complir-les, així com recordar-les quant algú les incomplisca. 

-El resultat? Digueu-m’ho vosaltres mateix si ho porteu a terme… Jo personalment, he comprovat que funciona! 


Una vez elegidas dichas normas, deberíamos explicarlas y hacer comprender a los niños y niñas porqué es interesante cumplirlas, así como recordarlas cuando alguien no las cumple. 

¿El resultado? Decírmelo vosotros mismos si lo lleváis a la práctica… yo personalmente, he comprobado que ¡funciona! 

Normas clase elaboradas por la revista Maestra Infantil


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada